Lägesrapport #2

Japp nu är det slut på dagens arbete och dags för lite hockey.

Jag har hunnit med ganska mycket idag. Men inte allt som jag velat men det får jag ta igen imorgon.

Jag har nu med stor hjälp av broder, han har nog gjort det mesta jag har mest tittat på, kapat ut alla träbitar, även till staketet. och har borrat alla hål i skorna.

Har även hunnit rida både Bestis och Mirus idag, bra gjort tycker jag faktiskt.

Imorgon blir det mycket att göra. Först och främst ska jag mocka och fixa stallet, sedan ska jag ta in hästarna och ge dem mat och borsta så att vi kan rida in dem på byn eftersom vi ska på skyltsöndag. Sedan blir det bara jobba av. Fixa allt med grejorna så att det är klart. Ska även fixa broschyrerna så att det är klart.

Har sett på globen horse show. Det är ju bara hur kul som helst att se på matinén och maskeradhoppningen. Men det bästa var ju ändå att se skillnaden på westernhästarna och de fjolliga dressyr och hopphästarna. Tema USA var det så det var mycket vilda västern.

Nu ska jag lyssna på hockeyn.

Over and out
Allmänt | |
Upp