Då var man gammal

Eller åtminstone lite äldre.. :P

Igår var vi på västanåmarka och red. Först löslongerade vi en och en, jag hade Hakke, och det gick bra. Han ville bara ta sig ut genom grinden x antal gånger men han lyckades inte någon gång. som tur var. När alla var klar tog vi en fika och såg på en kort filmsnutt om tömkörning. När vi hade sett klart det gick vi ut i det vackra vädret och gjorde iordning hästarna och tog ut dem en stund för att rida.

Vi tränade på nedsittning och lättridning i trav. Nedsittning var väl inte direkt sådär jättesvårt om jag säger så.. Int lättridningen heller för den delen men det var roligt att rida. På slutet fick vi även galoppera och det gick jättebra. Hakke smet också ut från boxen, när jag hade löslongerat tog jag in honom i boxen och stängde och gick iväg för att hänga bort grejorna och när jag kom ut från sadelkammaren stod han i dörren. Haha den lilla busen vet hur man öppnar sin boxdörr det var därför det var ett balsnöre där när jag öppnade direkt jag kom dit, det hade jag bara inte reflekterat över.. :P

Ikväll blir det hockey :) Yey äntligen,. Och så ska Linn komma och hälsa på en sväng ikväll så ska vi käka budapestbakelse som jag har köpt  mumma :)

Nu har jag lektion fast den är slut, men jag passar på att använda datorn ett litet tag..

Have a great day!
PO
Allmänt | |
Upp