Hot hot hot stuff

Pjo. Klockan är halv nio och det är nog varmt ute ändå. Fast jag ska inte klaga, jag gillar det. Me and syster har nyss varit ute på en promenad med Molly och Métisse. Vi gick in till byn och tillbaka och varvade skritt med travsträckor. Plutten var så duktig, och sista biten fick hon dessutom galoppa bredvid mig och inte en enda dumhet :)

Hon börjar tappa mycket hår nu, nästan hela huvudet är nu grått, eller ja i alla fall översidan, och hennes päls börjar skina igenom vitt på ryggen.

Värsta dåligt. Det blir ingen fölbedömning i sundsvall i år. Vadå oflyt. Då blir det kanske skellefteå men där var det så skumt så om det är som förra året där blir det kanske Umeå även om hon inte får några officiella papper där. Snurrigt värre..

Jag är alldeles mjuk i benen. Vi har varit och staplat ved och jag cyklade på en alldeles för liten cykel, en 24 tum, som man dessutom inte får trampa minsta lilla bakåt på för då hoppar kedjan, med en handbroms som man knappast kan kalla broms. Snarare fartnedtagare. Inte speciellt bra med andra ord, det tog bra i början av backen, sen hade man en jädra bromssträcka. Drog man åt den så tog den hela tiden istället..

Undra om man kanske ska rida Shamir ikväll. Det borde jag göra men å andra sidan har de sprungit ganska mycket i backarna i den nya hagen, hum vi får väl se.

Nä nu blir det lite tvtittande.
Allmänt | |
Upp