30/3 11.09

Måndag betyder som vanligt praktik. Tänkte kliva upp när väckaren ringde imorse men jag valde att ta mig en liten sovmorgon och sov istället till typ kvart i åtta.

Efter att jag i dvala ätit frukost gick jag ut och mockade, som tur var hade Luddes box på något mirakulöst sätt blivit mockad redan och det är jag glad över, han är inte direkt den renligaste sorten häst som finns. Molly har nämligen äntligen fått flytta in i den stora boxen, och Ludde flyttat ut till den mindre, han tyckte såklart att det var katastrof och hade tydligen blivit nästan panikslagen igårkväll när han fick den nya boxen. Hur man nu kan bli rädd för en box. Han måste ha typ separationsångest..

När jag mockat klart och skurat hinkar och vägt upp hö så tog jag ut Mirusen på en tur efter vägen. Han tyckte dock att det var tråkigt att gå själv och ville bara vända hela tiden så jga tog bara en kort tur.På hemvägen hade han så jäkla bråttomt och när jag släppte honom i hagen sprang han och rullade sig för att sedan kasta sig upp och galoppera runt i hagen. Tydligen var han busig men det dög inte att vara ute på en ridtur själv.

Nu sitter jag och filar på hur min nya design ska bli. Förhoppningsvis blir det bra. Vi ser väl om jag lyckas.

PO
Allmänt | |
Upp