Nu är det jul igen

Mysigt värre, nu är allt julpynt uppe och helt plötsligt är mörkret inte lika mörkt längre. Jag tror nästan jag gillar vintern bäst, mörkt och mysigt är vad det är. Iofs är sommaren inte så dålig den heller men våren kan vi lika gärna hoppa över.

Annars har jag ridit Shamirusen en kort sväng idag, tog ut honom barbacka tillsammans med Bubbel och Mollan för att se om dom skulle reagera på värmeljus eller om vi skulle kunna dekorera våran trailbana med det på fredag då det är ridskoleavslutning. Ja ingen brydde sig direkt om ljusen inte efter att dom hade fått kika på vad det var för något.

Satt och kikade på grand prix hoppningen från globen idag och tänka sig av alla som startade var det två ryttare som jag tyckte red bra. Deras hästar sprang inte runt och slog med sina huvuden hela tiden och fick faktiskt sträcka ut halsen och titta och taxera lite själv på hindrena. Det är inte ofta man ser.

Det finns tre steg när man ska lösa ett problem, som tillexempel att byta en dammsugarpåse.

1. man läser instruktionerna/gör som man blir tillsagd

2. När det inte funkar tar man sina egna friheter och försöker själv komma på någon briljant lösning och använder lite våld för att få det hela att gå som man vill

3. Till slut när ingenting fungerar tar man i som bara fan och helt enkelt använder sig av våld till att få det hela att fungera som man vill.

Nu ska jag kila ner och kika lite på globen horse show, stjärnornas hoppning, imorgon måste jag renskriva mitt arbete som jag gjorde förra veckan och mejla det till läraren.

hum, en smart grej, nu vet jag inte om det blev något av det men det söktes iaf en studentkommité på skolan. Nu när jag kommer tillbaka efter tre veckors praktik sitter det lappar uppe om mössprovning osv som redan har varit och lappar där det står att efterbeställningsshop för studentmössorna nu är uppe under en begränsad tid. Då undrar jag bara. Hur tänkte dom där? En studentkommité ska väl andå se till att ALLA som är berörda vet de saker som man vill veta. Till exempel när det är mössprovning, det kan ju underlätta en del. Tänk om jag hade varit på praktik i tre veckor till skulle jag då fått gått utan att fått veta ett enda dyft och varit utan exempelvis mössa till våren?

Ett tips, om ni inte vet det redan finns det något som kallas internet. Det är en väldigt fiffig grej som gör att man kan skicka brev digitalt, även kallat email, utan att begöva anstränga sig mer än att sätta sig ner och skriva lite och bokstäver. Dessutom kostar det ingenting och går fram på ett kick. Det kan ni ju pröva nästa gång, studentkommitén.

Allmänt | |
Upp