En god natts sömn

Jag tror inte jag har sovit så bra som jag gjorde inatt på flera månader. Det är helt sjukt, jag är alldeles utvilad. Jag vaknade inte en enda gång under natten och det mina vänner brukar jag. Jag är helt förvånad, kan knappt tro att det är sant faktiskt. Nog om mina sömnvanor.

Är det inte typiskt, nu när det inte är arktiskt kyla ute är det blåst istället vilket ju gör att det känns nästan lika kallt om inte värre.

Ska i alla fall försöka masa mig ut och ta ut Purjo på en kort tur, han börjar bli lite kokkobanan i huvdet då han har fått stått dom senaste dagarna. Jag trodde aldrig jag skulle få säga det här om honom, men jag tror faktiskt han är pigg. Kors i taket liksom, han har fått stå i några dagar och nu är han typ hyper i boxen och i hagen, man slutar aldrig att förvånas.

Nä men lite bilder på luleborna i hagen igår kanske?


Shamir spanar in älgkossan

Métisse tar skydd bakom mormor Bettan, notera älgkalven till höger och älgkon till vänster i bild

Den "lilla" kalven brydde sig inte alls om hästarna utan gick utan problem så här nära, jag tror Shamir funderade på att gå dit och hälsa men ångrade sig till sist.
Allmänt | |
Upp