Kors i taket

Shit jag är helt förvånad. Tog ut Pirjo och borstade av lite snö och slängde på honom reflexländtäcket. till min förvåning kunde jag ställe honom längs med sadelkammarbron för att hoppa upp också.

När jag väl var uppe tyckte pirjo, "nu går vi, nu går vi" men sen kom en traktor då blev det mer "shiet stå still, andas inte, rör inte en fena, då kanske den inte äter upp oss".  På väg nerför uppfarten var det lite bambi-pirjo för han kunde inte gå ordentligt för "älgarna är ju faktiskt där nere och inte kan lilla jag gå ensam dit". I vilket fall tog vi oss ner och ut på vägen och då gick det i en jäkla fart, jag trodde nästan ett tag att jag satt på Bestis.

Men så hände det, en mega mega farlig sparkåkare med en hund kom runt kurvan. Jag tyckte att han kunde gå men han tyckte "shit, jag står här en stund och försöker tänka mig härifrån så kanske jag försvinner" men jag tvingade honom att gå, då smög han fram och tryckte sig långt ut i diket som "jag smyger långt långt härute så kanske jag klarar mig, oj shit det var halt, satan jag kan inte gå så långt ut då kommer jag ramla och vara förlorad till monstret".

Däremot när vi väl hade kommit förbi så var det inte så farligt längre. Då var det istället bron som han skulle över och då tyckte han "du, kan vi inte vända hem, jag tror faktiskt inte att jag orkar gå så himla mycket längre". När han kommit över bron fick han en jäkla fart, han skrittade på värsta Bestis manér.

"Kan-inte-stanna-måste-gå-fortare-benen-hänger inte-med-jag tror-jag måste-trava"

Jag behövde bara sitta och försöka att inte frysa ihjäl istället för att driva största delen av tiden, det kan mycket väl vara första gången.

Allmänt | |
Upp