Grr

Nu ligger Pirri dåligt till på pluskontot. Var ute med Teeri ett tag idag och så gick vi bort till hästhagen, vid grinden står lilla Bettan och när hon ser mig gnäggar hon så jag tittar lite närmare och vad ser jag.

Hela hon var dyngsur av svett, det droppade ur manen och hon stod och skakade, förmodligen både trött och kall. Jag spurtade iväg in med Teeri och hämtade grimman och en filt och tar in henne. På väg till stallet såg jag hur trött hon var, hon gick i slow motion och huvudet hängde. Sen var det bara in i stallet med henne, jag behövde inte ens knäppa fast henne fastän det låg hö på golvet..

In i garaget och hämta den stora värmefläkten och spurta på med full värme in i stallet och så plockade jag på henne Mollys fleecetäcke istället för filten. När jag började torka henne med handddukar såg jag dessutom att hon förmodligen blivit sparkad eller biten runt manken och halsen då det var stora knölar där.

Nu står hon inne tillsammans med Bestis och är nästan torr, plus att hon har ätit lite och det är ju bra. Måste snart gå ut och se hur det är med henne igen.

Imorse släppte vi Métisse och Molly på ridbanan för att se om vi skulle kunna släppa ihop alla igen utan att Tissan skulle börja dia. Först brydde dom sig ingenting om varandra, Métisse försökte till och med rymma ut genom djupsnön, men sen hälsade dom lite och så började Métisse bossa runt med Molly.

När dom hade sprungit ett tag ville Métisse ha mjölk och Molly sa inte ett dyft, hon bara stod där och lät henne hållas, där kan man ju tala om att avskiljning där stoet stöter bort fölet när dom är tillräckligt gammal aldrig skulle ha fungerat.








Miniarab 1 & 2


Rymmartissan som är jätteljus i en liten halvdiamant ovanför ögonen

Allmänt | |
Upp