Innan klockan slår

Vilka regnskurar det har kommit idag. Chiefen och jag var ute och mockade lägdan i eftermiddag och när vi nästan var klar började det smådroppa lite men vi tänkte att vi skulle ta det sista och när vi var på väg för att tömma ökade regnet och när vi typ precis tömt klart öppnade sig himlen och det bara vräkte ner.

Tro det eller ej men jag har faktiskt ridit Pirri idag. Han går mycket bättre nu även om det inte är att tänka på att rida på hårt underlag, på gräset och den långsidan där vi tömt ett helstbilslass stenmjöl går det bra för det är tillräckligt mjukt. Efter några vändor fram och tillbaka provade vi att trava lite och det blev faktiskt bättre, han började liksom böja sina ben och inse att det faktiskt inte gjorde ont där vi var.

Vi passade på att träna lite på den ökade traven och jäklar vad han tog i och satte iväg. Det kändes superbra och han blev heltänd. Så nu vill jag att det ska bli den 10:onde så han får nya fötter så vi kan trimma det sista. Såg förresten att vi ska vara på utebanan om det är fint väder och jag tror det är positivt faktiskt, vi märker väl.

Nu börjar min mage kurra så det är väl bäst att gå ner och fika lite, imorgon blir det till att vara hundvakt och så ska vi mocka den stora lägdan.

Hästarna | |
Upp