Hell yeah

Min träning börjar ge resultat. Eller jag vet inte jag det känns inte som jag har tränat speciellt mycket men i alla fall.

Tänkte att jag skulle ta några km på crosstrainern bara för att jag inte varit ute med nån häst eller hund idag. Började på ganska lätta motstånd och tänkte att det skulle bli bra med ungefär 4 km och sen dra på lite hårdare den sista km. Där runt 3 blev det lite jobbigt, men när jag väl kom till 5 km kändes det som att jag skulle kunna ta en km till så det gjorde jag, vid 6 kändes det lite jobbigt men jag fortsatte en till och när jag väl var på 7 kändes det inte jobbigt längre så då tänkte jag att det var lika bra med en km till och sen kändes det som att, ah två km till ska jag nog klara,.

Så nu sittar jag här svettig, men inte trött, och har avklarat 1 mil på 25 min. Det kallar jag ett uppsving. Förra gången jag sprang (eller vad man nu kallar det man gör på en crosstrainer) ens i närheten av en mil var för kanske tre månader sen och då orkade jag inte mer än 8 km på 40 min. Då var jag dessutom trött i mina ben, nu skulle jag lätt kunna göra 5 km till.

Hurray för bättre kondition!

Den här pinnen passerar jag för övrigt på mina promenader jag brukar gå med Ginzan. Vem mer än jag tycker att det ser ut som en käpphäst?

Tankar | |
Upp