Crazy horse

Jösses, jag kommer att ha träningsvärk i mina armar imorgon kan jag lova. Vi som skulle ta en lugn uteritt på hästarna i eftermiddag fick oss en allt annat än lugn uteritt. Molly var förbannad redan innan vi for iväg och det med piggelinben blev till en bockandes sidepassande liten krupponny sist i ledet så fort vi började trava. Hon tänkte minsann inte ligga sist. Mitt i det tänket ramlade hon i en liten tankevurpa eftersom hon istället för att springa framåt stannade på stället och kruppade på, men ja hjärnan försvinner lite vid dessa tillfällen.

Fernando hade ungefär samma problem som Molly, dock var han inte sur från början men blev det längs vägen. Det hela slutade med att jag hoppade av mina vita springare som tillsammans med Bestis skötte sig fläckfritt för att hoppa upp på den röde icke så fläckfria springaren.

Ja vad ska man säga, Fernando visade upp mycket fina dressyrrörelser och även andra rörelser som jag inte vet vad dom klassas till för sport. Envis är han den rackaren, men vi tog oss hem utan att ha haft alltför många turer ner i diket, dit han för övrigt bara var tvungen att gå eftersom jag sa åt honom att inte gå så nära den kanten. Men jag är inte den som är den. Vill han plumsa omkring i snö så får han väl det.

Jag vet en som kommer att ha rejält med träningsvärk i sin bakkärra imorgon i alla fall..

Men innan vi var ute på denna händelserika tur var jag ute och fotade lite, inte så roligt när solen inte hinner upp för att lysa på oss vid den här tiden men det är ju bättre än ingenting.















Allmänt | |
Upp