Curriculum vitae

Sådärjag, nu är mitt Cv done and done. Det blev mycket snygg om jag får säga det själv, och det får jag ju.

Nu är det bara det kruxifixet med att skriva ett personligt brev. Inte det lättaste kanske. Nä för man ska, enligt experterna, skriva så att man får med de egenskaper som arbetsgivaren efterfrågar i annonsen men man får inte göra det i en klyscha. Hur lätt är det på en skala?

Not lätt alls på något vis.

Dessutom hur ska man benämna sina kunskaper. Jag menar jag har läst franska på högstadiet, fick till och med VG när jag var klar men nu när jag skulle försöka prata lite franska var det enda som jag kunde komma på lite siffror och den engelska/franska sången från eurovision för något år sedan.

Franska nivå -1 endast baskunskaper eller vad..


Eftersom jag numera börjar likna en älg istället för ren ska jag ta mig i kragen och promenixa med pluttan och sen köra ett pass Zumba innan jag hoppar in i duschen.


Tankar | |
Upp