Done and done

Sådärja, klockan är halv nio, frukosten är intagen, stallet är mockat, höet är uppvägt så nu har jag hela dagen framför mig.

Kanske ska jag ta med några hästar ut på en tur idag igen, eller kanske jobba någon på ridbanan en sväng. No one knows for sure.

Är det bara jag eller är det inte roligt att planera saker? Jag ligger gärna nån timme innan jag somnar och ritar, skriver och funderar. Typ hur man ska lägga upp träningen för en häst, eller för sig själv för den delen, det kan vara någon briljant idé på något man vill göra eller helt enkelt bara några tankar som man inte vill ska försvinna.

Fast det är kanske för att det är avkopplande, att man tömmer huvudet på tankar när man klottrar ner lite grejor på ett papper. Då kan man sova gött sen utan att behöva ligga med tankar som snurrar runt runt. Dessutom att få en överblick över det man vill göra, det gör det mer genomförbart på något vis. Plus att det blir lättare att göra något om det är planerat, att orka med att jobba hästarna som man har tänk, står det träning på schemat så är det det som gäller.

Å andra sidan är det kanske bara jag. Jag gillar rutiner, scheman, planering. Struktur is the keyword, tidssparande och tankevänligt, har man saker nedskrivet behöver inte tankarna flyga omkring och oroa sig för att man har glömt något eller fundera ut på vad man ska göra hela morgondagen.

Som att tömma hjärnan typ. Put it on paper och så behöver man inte tänka mer på det.

Tankar | |
Upp