Keep moving keep moving

Här kommer en liten video på min och Métisse trail at halter träning idag. La ut ett mönster som var på dala western games på B nivå, jog in i box, 360 graders vändning höger, öppna grinden, sidepass, rygga mellan två koner, trav genom diagonalen på två boxar, runt och trav genom en boxdiagonal och sist men inte minst fyra skrittbommar.

Var lite taskig och la minimum på skrittbommarna, alltså 40 cm, och provade att bara gå för att se hur hon själv gjorde. Då hoppade hon över två mellanrum så nästa gång jag gick på dom försökte jag styra hennes fötter och det funkade! När jag tog i henne tog hon faktiskt mindre steg så vi tog oss över dom minst 2 av 4 gånger utan att hoppa över mellanrum. Det hela satt egentligen i mig, om jag hann stanna upp hennes bakben i sista mellanrummet.

Sidepass har vi typ inte tränat så mycket så jag gjorde bara ungefär halva bommen men hon gjorde det väldigt bra. Backningen och vändningarna är inte några problem, helst inte om det inte ligger bommar runt konerna, travgrejset gick också bra, och grinden likaså.

Förresten så är hon minst sagt lite knas. Ibland när jag är ute med henne såhär så kan hon stanna och se ut som hon tänker klia sig under magen, men vad gör hon istället? Jo hon står med huvudet mot magen och smågnäggar?! På första filmen som jag gjorde fanns ett sådant ögonblick med men eftersom det regnade kom det såklart en droppe mitt i linsen vilket gör det helt omöjligt att se något alls av hela den filmen. I vilket fall så gjorde hon det tre gånger idag. Knasfia..

Here's a video from today when me and Métisse trained some trail at halter. Took a pattern from an old competition, first 360 turn in a box, open the gate, do some sidepass, back up bbetween two cones, jog on a diagonal through two boxes, jog diagonal through one box and last but not least 4 poles in walk.

Really bad quality but i used my mobilephone so it's hard to see anything, but she did really great.

Hästarna | |
Upp