Home again

Nu så, är jag hemma igen, har leverarat ett stycke klaskamrat till flygplatsen och även hunnit med att träna lite hundar. Som tur fick jag assistans av annan snäll klasskompis som kunde ta hand om Bexi medan jag "körde upp" några allmänlydnadsmoment. Tänkte att va fan och så tog jag både stoppkommando inkallande med störning och visitation även fast jag inte tränat de två förstnämnda speciellt mycket. Men bära eller brista säger dom ju och idag gick det vägen.

Lite seg på stoppkommandot, första gången stannade hon men nosade runt och hon var inte direkt påkopplad, men vi vände och gick åt andra hållet och provade igen men då hade hon sån fart att när jag sa kommandot hade hon redan sprungit iväg bakom en snödriva men sista gången var hon faktiskt i mitt synhåll när jag sa det och då stannade hon.

Inkallande med störning gick superbra, hon hade myror i fötterna men kom kutandes även om hon hade lika stor fart ut till hunden, människorna och människan som lekte med leksaken.

Visitationen gick också bra, med okänd person slingrade hon sig lite, men å andra sidan gjorde hon det med mig med, hon trodde att vi skulle klippa klorna..

Nu har vi inte mycket kvar på våran sån där lista, nått moment bara, kvarsittande med störning bland annat. Men det måste vi öva lite på först.

såhär fint var det imorse

och såhär ljust var det typ tio över fyra ikväll

Allmänt | |
Upp