Den som väntar på nått gott..

När jag stod och duschade idag kom jag att tänka på det här med att vänta/längta efter något. Mest på grund av att jag kom fram till att jag var tvungen att duscha innan jag fick käka min kaka men det är väl en annan femma.

Poängen som jag tänkte komma till var att kan det inte vara så att det ibland är nästan lite härligt att vänta på något som man verkligen vill ha?

Visst kan man tycka att det är jobbigt att vänta, men samtidigt, ta ett paket som exempel: Du går och funderar och kikar på ett koppel säger vi. Tids nog kommer du till insikt att jo, jag vill ha det det och beställer hem det. Sen får du gå där och vänta och vänta och så äntligen ramlar det ner i brevlådan och även om det känns jättebra att ha så har du ju ingenting kvar att vänta på.

Eller med kakan. Här låg jag flera timmar (eller minuter iallafall) och suktade efter den, och när jag väl kom ur duschen fick jag känslan att äntligen ska jag få käka den där kakan och visst den var supergod, men när den var slut så var den ju, slut. Ingenting mer att vänta på, ingenting att tugga på, ingenting.

Ibland kan nog väntan vara minst lika bra som själva grejen man faktiskt väntar på.

Djupa funderingar | |
Upp