Stop

Ja jösses, gårdagens ridtur blev en blöt historia vill jag tala om. Jag red iväg i godan ro, efter cirkus halva vägen började det regna, först lite flister bara men till slut var det ganska stora och ganska många droppar som föll ner på mig och Métisse. Väl hemma var jag rätt blöt, men vad gjorde väl det, det var ganska varmt regn så jag överlevde.
 
Idag fick vi besök av två hästar "utifrån" så då passade jag på att rida inne på banan, Métisse tyckte att det var lite spännande men skötte sig mycket bra under hela passet. Lite väl spännande blev det när hon blev själv tillsammans med en av hästarna men förutom att försöka dra sig närmare och på det hela tiden gå emot mina hjälper gjorde hon inget annat så efter att vi kommit överens om att man faktiskt ska gå åt det håll som jag ber om gick det finemang resten av tiden.
 
Något som är mindre roligt är att min häst verkar ha badat i kåda. Hela manen är full, för att inte tala om hela huvudet och ja för den delen typ resten av kroppen. Känns nästan som att mitt nöje nån dag framöver kommer bli att smöra in min häst.. Yey. Men vad gör man inte, i september ska det vara showmode och lämnar jag all den här skiten på hästen tills dess kommer det inte bli roligt.
 
muppen i fråga minus all kåda
 
| |
Upp