Radioactive

Hur kan hela helgen ha försvunnit redan? Två dagar är på tok för lite måste jag säga.
 
I vilket fall har jag hunnit med en hel del idag, långpromenad med Ginzan, biltvätt, stängsling, en kort showmanshipträning med métisse och på det tillhörande dusch med fotografering.
 
Jag måste säga att min häst är väldigt behändlig ändå, när vi varit ute och tränat lite borstade jag igenom henne och kände att det nog var dags att tvätta ur manen innan det blir som värst med insekter då det finns risk att mycket man blir bortkliad om den är skitig och ihoptjorvad.
 
I vilket fall så tog jag in henne och började med att bara ta en svamp och försöka få in schampo i manen men efter ett litet tag kände jag att nä, det får nog bli en heltvätt det här så jag blaskade helt enkelt på hela hästen och inte brydde sig Métisse om det. Det slutade iaf med en lite mindre skitig och jävligt mycket blankare häst.
 
Måste ju ändå säga att teamworket som metspöet och jag har är något utöver det vanliga. När jag tvättar hennes ansikte vet jag att hon inte gillar att det rinner och framförallt inte om det far i ögonen (vem gillar det egentligen) så därför brukar jag säga åt henne att hålla upp huvudet så att vattnet liksom rinner på sidorna. Nu är det ju inte så att hon gör det helt frivilligt därför måste jag hjälpa henne, oftast brukar det vara som så att jag får hålla en hand under hennes huvud och sedan försöka manövrera min utrustning med den andra vilket innebär att jag alltid blir dyngsur. Idag provade vi en ny version, jag satte upp ett ben på väggen och hon fick lägga huvudet ovanpå det så fick jag iaf båda händerna fria. Dock en aningens svårt för balansen, men vad gör man inte för sin kamrat liksom.
 
| |
Upp