Fasoner

Det är lite roligt ändå med sånahär grejer man lägger sig till med, egentligen för ingen anledning alls. Kom och tänka på det nu när jag satt och åt frukost idag.
 
Hade nämligen ett par stycken pannkakor som jag stekte för nån dag sen som jag tänkte att jag skulle äta upp. Som "pålägg" hade jag banan som jag skivade och la på men fastän alla pannkakor låg liksom på en tallrik helt redo att bara slaska på bananen så vände jag varenda pannkaka innan jag la på pålägget.
 
Det bara är så att sylten eller vad man nu ska ha på pannkakan ska vara på den andra sidan på pannkakan, med andra ord den som gräddas som nummer två, efter man har vänt. På något vis verkar det vara ett reflexmässigt beteende. Men det är väl i och för sig som vilken sida man har lärt sig att man vill smöra sina mackor på, eller som att man lagar till viss mat på ett visst sätt för att man har gjort så hemma. 
 
På tal om att laga mat så ska jag försöka göra lite sånt idag, har en fläskfile som jag ska slänga in i ugnen, tur att den sköter sig själv där. Men först ska jag faktiskt ta mig en promenad i det strålande fina vädret, det är ju dumt att slösa på soltimmar!
 
 
| |
Upp