Min lilla ponny

Näst sista maj idag. Vet inte riktigt om jag är beredd att hålla med om att det har gått så mycket tid av det här året redan.. Men man får väl tro på kalendern som sitter på väggen antar jag.
 
Jag har ju haft finbesök i några dagar, typ två, så vi har hunnit med lite av varje. Nu drog allt sällskap till Gällivare så helt plötsligt blev det väldigt lugnt och tyst här.
 
Igår fotade vi Métisse lite i sitt träns som jag köpte i Happis men ännu inte hunnit dokumentera på bild, det blev fina bilder med lite kvällssol, dock har mitt nät blivit lite segt för jag har slut trafik, men jag ska försöka kämpa upp en bild på den fina damen.
 
Imorse vaknade jag lite väl tvärt av att min draperistång ramlade ner. Det hade inte varit så farligt egentligen för den föll som bara rakt ner, men såklart hade jag ju en vattenkanna på byrån bakom som drogs med i fallet och liksom vattnade mina fötter i ganska kallt vatten. Just där och då i mitt nyvakna tillstånd satte jag mig upp, ställde upp vattenkannan, drog upp fötterna ur pölen och fortsatte sova en stund till, men ja. Vad ska man säga.. Som att inte det var nog så hade jag vaknat tidigare av att jag hade sopat ner en ram på mitt nattduksbord. Men allt var ju helt så jag ska väl ändå vara nöjd.
 
 
| |
Upp