Every end has a new beginning

Det är väl lite så att allt här i livet måste ha ett slut och så blev det även för jobbet den här gången. Northland har ju gått halvdåligt länge och i ett försök att inte konka så beslutade dom för inte mer än typ en vecka sen att stänga ner produktionen i gruvan.

Utan malm behövs ju inte heller malmbilar som rullar fram och åter så iochmed det så blev vi alla på företaget uppsagda i princip på stående fot. 

Det hela kändes ju som lite bisarrt och innan jag hunnit fatta det själv så hade jag fått erbjudande om ett nytt jobb. Det var ju inget svårt val så nu sitter jag här och har gjort klart min första arbetsvecka.

Istället för att transportera malmdamm som jag så fint kallar det kör jag numera omkring i en gruvtruck och transporterar upp malmen till krossverket istället. Lite annorlunda men ändå inte.

Leveäniemis dagbrott är 110 m från topp till botten och det har pumpats bort 30 miljoner kubikmeter vatten för att kunna få fram malmfyndigheterna

Well spännande med nya utmaningar här i livet även om det såklart är dötrist med att malmmaffiagänget på cliffton kommer splittras och att vi aldrig fick chansen att provköra alla nya fina vägar dom gjort. 
| |
Upp