Story of my life

Börjar göra iordning maten - tänker att jag ska vara duktig och duka medan det kokar, på så sätt sparar man ju en massa tid. Börjar duka bordet - ser att värmeljusen är slut, lika bra att sätta dit nya direkt. Går tillbaka och rör lite i maten - kommer på att jag skulle fixa värmeljus.
 
Öppnar burken med ljus - ser att det bara finns ett kvar men hittar förutom ljusen även kartnålar som jag en gång i tiden trodde att jag hade, men sen inte hittade och således inbillade mig själv att jag inte hade men det hade jag visst. Börjar sätta kartnålar på mina foton som jag hängt upp på väggen provisoriskt med en tejplösning - kommer på att jag faktiskt höll på att laga mat.
 
Rör lite i kastrullerna - ser hälften av kartnålarna på bänken - inser att såhär blir det alltid - sätter mig vid datorn för att reflektera över det hela - kommer på igen att jag faktiskt gör mat.
 
Summan av kardemumman. Nä jag har förresten ingen. Det är ba såhärnt det är. Men man får ju mycket gjort.
 
Eller ja lite gjort på många olika ställen på kort tid är kanske mer korrekt.
 
 
 
| |
Upp