stallkväll

Man hinner liksom inte mer än att åka till jobbet, jobba, åka från jobbet och så är dagen nästan slut. Idag klämde jag in en maskin tvätt och lite stalltid också. 
 
Métisse kom glatt gåendes när jag ropade. Har ju inte varit och gjort något med henne sen, ja slutet av förra veckan, Ida har som vanligt tagit hand om min pälskling på måndagskvällen. Men idag var det dags. Jag hade planerat att jag skulle rida eller löslongera men det blev ju som vanligt. Jag började borsta, och denna lilla mammut har nu börjat fälla för att sätta vinterpäls antar jag. 
 
Det blev en lååång stund med borstning för damen somnade först med huvudet vilandes mot min rygg när jag fastnade med att surra med gänget i stallet och sen när hon vaknade så fortsatte vi borststunden och då hade det helt plötsligt gått en timme och jag behövde ge fröken lite mat och hem och hänga tvätt och sen sova. 
 
Men jag tog en liten kort kort tur på ridbanan, vi övade på att rida med pinnar. Det gick riktigt bra så länge vi höl oss till partierna på ridbanan där det inte fanns så mycket gräs. Haha. En gång ponny alltid ponny liksom. 
 
Nåväl. Metspöet blev nöjt och jag var halvnöjd pga jag inte fick motionerat henne och hela min svarta tröja var vit, men ändå, härlig kväll i stallet. 
 
Métisse och en halvrolig pose på lilla Amore Mio från när vi var ute på promenad förra veckan. 
Härligt i hagen
Blev en konstig explosion av vitt kort stubbigt hår på ryggen av min tröja efter att hon sovit och kliat sitt huvud på mig. Man ba tack. 
Kvällens moln och solrosor
 
| |
Upp