15 maj

Halva maj har gått och här har man lyst med sin frånvaro. Skyller på att min dator ej har fungerat som den ska vilket har gjort all slags sysslande med bilder och dylikt fruktansvärt tråkigt. 
 
Nu har jag efter många om och men investerat i en ny, vilket kanske kanske gör att jag kan vara lite mer flitig här. Ikväll har jag suttit och redierat lite bilder utan att få psykbryt och det är alltid en bra känsla. 
 
Svea och jag har idag varit inne i stan och tränat lite. Vi jagade orienteringsstolpar i hitta ut utmaningen och passade på att gå runt bland folk, hunddoft, kullerstensgator och lite allt möjligt. Idag var det lite svårt, mest för att jag var varm, okoncentrerad och trött och Svea nog också var lite trött och varm, mest var det läskigt att gå på kullersten om man inte fick gå åt sitt eget håll, då blev det en platt hund som bara vägrade att gå 😂 Men med lite djupa andetag och skinkost så löste det sig också, så vi åkte därifrån med en bra känsla. 
 
Kvällens hjärngympa blev inkallning med störning. Vi la ut några godisar i snufflemattan, sen kallade jag helt enkelt in henne. Det låter så enkelt på grund av att det gick bra idag, hade det varit för svårt hade jag behövt backa och lägga tråkigare godis i mattan och eventuellt haft henne i kopplet så att hon inte hade nått ända fram till dom "felaktiga" bitarna. 
 
En lyckad träningsdag till slut!
 
 
| |
Upp