Åskvärme och årets första bad

Kvalmande värme, det är vad väderläget har varit idag. Svea och jag började dagen rätt tidigt med att åka bort med lite skrot på återvinningen för att sedan ta en promenad runt vårgårda. 
 
Koppelgåendet är inte perfekt, men det blir bättre och bättre och vi försöker öva lite varje gång vi är ute på promenad. Dock ska jag inte sticka under stol med att jag ofta har henne lös, så jag får skylla mig själv.
 
När vi kom hem hade molnen samlats så vi tog en liten tvärpaus inne medan det regnade ute. Det lättade upp en liten stund i värmen men det varade ju inte länge. Jag tog tag i det tråkiga görat att putsa glasdörrarna på uterummet, men efter att det var klart så höll jag på dö av värmeslag så vi gjorde det enda rätta och gick ner till sjön. 
 
Jag trodde inte att Svea skulle vilja svalka sig, men när jag kastade ut en liten pinne gick hon faktiskt i och fiskade till och med upp pinnen, sen gick hon ner flera gånger självmant och var ute nästan så att magen blev blöt. När jag tänkte gå hem så vände hon och sprang tillbaka ner så det kanske blir en liten badhund av henne ändå. 
 
tre bilder från i våras när vi promenerade i grusgropen
 
 
| |
Upp