träningsvärk

Idag har jag ont i min rygg och på baksidan av mitt lår, diagonalt alltså. Höger lår och vänster rygg, om ni fattar. Det var ett tag sedan man staplade ved känner jag.

Vi tog några pallar idag med, två stycken närmare bestämt. Sen orkade jag inget mer. de två pallarna tog över 2 timmar, igår tog två pallar typ lite mer än en timme. Ja, jag behöver kanske inte förklara något närmare varför vi inte tog fler idag.

Istället tog jag mig en liten ridtur med Bestisen och Ludde som sällskap, Vi red en sväng runt dynggrubbevägen, jag passade på att äntligen kolla hur fort Bestis egentligen springer 1000 meter, enligt klockan som jag själv fick starta och stanna, inte det lättaste, blev det 1.39.12 tror jag.

Det blev ju lite knasigt där, för först stannade jag vid fjärde stolpen alltså 800m. Sen körde jag igång igen och travade de sista 200 då jag konfererat med Syster som också trodde att jag bara ridit fyra stycken. I vilket fall så gick det rätt bra, det är ju inte direkt slätt, vägen går ju lite uppåt hela tiden, plus att det blev kanske tre steg i galopp då hon bara var tuvngen att hoppa över en björkkvist som låg i vägen. Tänk då med lite bättre uthållighet, och en slät bana att springa på..

Nu ska jag ta det lugnt ett litet tag innan jag måste ut och rida lilla Molly en sväng. Hon behöver att någon som kan rida rider henne, just nu leker hon bara med nybörjarna på lektionerna.

Imorgon är det måndag, och tänka sig det är hockey :)

Heja Modo
Allmänt | |
Upp