Jag ä int bitter

Helg gott folk!
 
Idag har vi krälat omrking i regn och lera och provat lägga på kedjor på lastbilen, det var en aningens blött men nyttigt att ha gjort kan man väl säga, efter några om och men gick det ändå helt okej tycker jag.
 
På grund av eller kanske tack vare det fick vi sluta lite tidigare än vanligt så jag var hemma i skogen relativt tidigt ändå.
 
Nog om det. Det ända som finns överallt här hemma just nu verkar vara typ is. Yey. Jag som tänkte att jag i helgen kanske skulle kunna ägna mig åt Métisse lite och jobba henne men ser det ut såhär blir det inget direkt gjort på det planet, på sin höjd nån promenad men då gäller det att jag kan stå på benen också. Dessutom är allt blött och slaskigt så det skulle inte förvåna mig om hennes fötter börjar gå åt fel håll igen. Det är jävlarimig typiskt, förra veckan besätmde jag mig för att inte sko förrän nästa omgång i april för jag tänkte att det nog kanske inte skulle bli så mycket slask tills dess, men det kunde man väl räknat ut att det skulle bli.
 
Fy fasiken för vår alltså, jag hatar det, hästarna börjar fälla, det är isigt och halt och när det inte är det så är det lerigt och slaskigt istället. Ena minuten är det kallt, i andra är det varmt och blåser gör det alldeles för ofta. Å så börjar fåglarna sjunga så glatt, håll käften liksom det är ingen som vill höra på det där förrän det blir torrt och varmt ute.
 
Jaja en sak är ju bra och det är ju att det blir ljusare i alla fall.
 
| |
Upp