Fyndbyxan

Efter tre dagars konstant regn och plusgrader ser det nu ut som att det bor nån slags sektmänniska på vår gård. Jag skottade nämligen upp en triangelgång i snön för att öva på gå fint i koppel, men nu är det bara resterna kvar så att säga.
 
I fredags efter jobbet när jag  hämtat lillSvea åkte vi till borås och kollade in myones konkursutförsäljning, det var inte mycket roligt där men ett fynd gjorde vi. Ett tjockt täcke som var typ som en jacka, men utan nått melan frambenen, alltså man knäppte kardborre under magen och fram till men det var resår runt frambenen så det slöt åt bra där ändå. Svårt att förklara i skrift  inser jag. Nåväl, det var ju en overall egentligen men jag tänkte att jaja, jag får väl klippa bort bakbenen bara för svea vill ej ha såna, men när jag provade den i bilen insåg jag att det var en SUPERsmart konstruktion för bakbensdelen satte fast i kardborre, så jag tog helt enkelt bort den och fick ett täcke. För typ 150 spänn när det kostat över 500. Det är ett kap. 
 
 
sektspår
Svea sjukt missnöjd när jag sa att hon kanske kunde pröva brallorna ändå
japp det kunde hon, men bara om hon stod stilla 
Sen blev hon jättenöjd när det bara blev ett täcke igen
 
 
| |
Upp