Eviga sadeljakten

Sadlar sadlar sadlar. 
 
Den eviga jakten på sadlar. Nu är jag där igen. Tittar för tillfället på en vanlig sadel, och med vanlig menar jag engelsk, till fröken vit. 
 
Kort, rund, bred rygg är inte en hit vill jag lova. Eller detgår nog det med, om man vill lägga hur mycket som helst på en sadel. Det tänker inte jag, jag är ute på en budgetjakt helt enkelt. 
 
Varför en vanlig sadel, jo för att den är så mycket lättare, plus att om jag ska ha en medryttare som inte rider western så vill jag ha en "normal" att tillgå. Plus att det faktiskt går att hitta en budgetengelsk vilket är svårare med en western. 
 
Nåväl, har några trådar ute så vi får väl se hur det slutar, inte lätt när man har ladgårdsvägg till bomvidd. Tills dess att vi hittat nått bra blir det barbacka. Det funkar det med! 
 
 
 
| |
Upp