Trickträning med twist

Thuursday! För mig måndag, mao första arbetsdagen på denna vecka. Man blir ju lätt bortskämd när man är ledig lite fler dagar i rad alltså. Men jag släpade mig upp i kyla och mörker och åkte till jobbet imorse och överlevde. Det bästa med det hela är att det redan är fredag imorgon alltså nästan helg. 
När jag kom hem från jobbet, myste jag lite med vovvi, åt lite mellanmål och sen styrde jag kosan mot stallet. Jag var trött efter många steg på jobbet och Métisse har åtminstone denna vecka på sig som en liten mellanvila, alltså att hon ska röra på sig men utan större krav, Tycker det är rättvist för att hon ska hinna landa efter lång resa, vila och nytt hem att bo på, så därför skippade jag promenaden och tog ut henne på ridbanan för lite lulllull och trickträning typ.
Vi värmde upp lite i skritt, sen provade jag lite allt möjligt av det vi började med förra året, att rida med sticks (vilket var svårt då jag bara hade ett ridspö) checkade lite backning, bakdelsvändning, helt enkelt saker som hon kan, som hon gärna visar men som ändå kräver lite tankeverksamhet. Framförallt eftersom hon gärna gissar sig till vad det är som hon ska göra och inte riktigt väntar på mitt kommando utan kör på nått trick hon tycker är bra för stunden. Typ sina älskade bakdelsvändningar. She lovees to pivot. 
Tillslut hade vi även prövat lite början till bugning, flytta bakdelen mot mig och bara lite basic sidvärtesrörelser. Det blev ett bra pass, främst för hjärngympan. Hon är ju ej dum denna donna, så hon var med på noterna, som sagt lite väl mycket ibland. 😂
Efter avslutat träningspass blev det häxblandning med borstningsstund för att sedan efterföljas av den standardiserade rullningen så fort hon kommer ut i hagen igen. Inte ett varv, inte två, utan nånstans runt 20 varv ska det va. Ska man gno in skiten ska man göra det ordentligt. Smällar man får ta liksom. 
 
Vi får se vad det blir för något imorgon. Den som lever får se, här kör vi på att planera efter dagsform helt enkelt! 
| |
Upp