2013

Så börjar året dra sig mot sitt slut. För att vara helt ärlig vet jag inte alls vart det har tagit vägen, lite som att man somnade och så helt plötsligt nästa dag när man vaknade igen hade 365 dagar snurrat förbi i en förjävla fart.
 
Eftersom det alltid är lite kul att se vart tiden tog vägen tänker jag mig, med hjälp av mitt eminenta arkiv - yes anledningen till att jag knappar ner alla onödigt babbel nästan varje dag är för att jag själv ska kunna kika tillbaka och faktiskt minnas, inte en helt dum tanke inte.
 
I Januari
- Började jag en ny träningsplan
- Drömde jag getekonstigt
- Var jag lite irriterad
- Fick jag århundradets kortaste jobb och en helt ny utmaning
- Körde jag slalom både bakåt och framåt
 
Februari bjöd på
- mellomys
- Mera praktiskt och teoretiskt plugg
- Skoterkortskurs
- En chans att assistera på en episk bröllopstårta
 
Under Mars
- Attackerade inredningen
- Köpte jag mina livs snyggaste skor
- Lärde vi oss om farligt gods och käkade våfflor
 
I April
- Var vi ute på skotersafari
- Fick jag chansen att provköra fina värstinglastbilar på volvos tjejdag
- Var Métisse.. ja precis som bara Métisse kan vara
- Blev körkortet lite coolare med en till bokstav på
 
While Maj was rulling förbi
- Insåg jag att våran idoga träning faktiskt gett resultat
- Fyllde bästaste metspöet 4 år
- Skulle vi lära oss köra truck
- Hade vi vår första praktik
- Köpte jag mina kanske snyggaste shorts ever och förevigade en av årets snyggaste outfits
 
In Juni
- Åtegick vi till skolan och började med hjullastarna
- Midsommardekorerade jag my little pony
- Var jag hundvakt åt en hel hög vilddjur
 
I Juli
- Fick vi sommarlov och chockade oss själva med att cykla jättelångt
- Jobbade vi lite
- Njöt vi av sommarn i umeå
- Besökte vi shoppingcentrat sundsvall och fyndade fika
- Hade vi sånt flyt med vädret att balningen skedde från lägdan
- Hade jag bara två fel på mitt YKB-prov
 
Under augustimånad
- Investerade jag i ett par löparskor och började bråka med lastbil och släp
- Drömde jag om mustanger
- Fortsatte jag bråka med bil och släp
- Gjordes ett sista teorioprov
- Cyklade jag helvetiskt mycket och upptäckte en hel del nya sidor av umeå
- Tog team Egnor en tripp till Luleå, sov i tält i Skellefteå, cyklade ännu mera och fotade lite mera umeå
- Anmälde jag mig till årets första (och enda) tävling
- Öppnade hööks i Umeå och jag fyndade nya grejer till metspöets garderob
 
I September
- Började med att coola upp mitt körkort lite till med en dubbelbokstav
- planerades det för NM, tvådagarstävling och så började jag en till praktik
- Klarade vi av en tävlingshelg som började med lite för lite sömn, mellanlandade i en duktig häst som gjorde uppsutten tävlingsdebut och avslutades med ett klantigt nummerlappsmissöde
- Ägde vi banan med snyggaste outfiten
- Planerade jag in en resa till lappmarken
 
Under Oktober
- Insåg jag att jag kanske inte var en typisk stadsbo
- Umgicks jag med halvlappskan och kollade in Gällivare city med omnejd
- Blev jag klar med min andra praktikplats och så även med skolan
- Körde Métisse och jag igång vår mest sammanhängande träningsperiod på länge
- Vi trafiktränade
- Gjorde galoppombyten utan träns
- Å så lekte jag målare och turridningsledare
 
I November
- Lösdriftsstallet började sin montering for real
- Det blev lite halvvinterfeeling
- Fick jag vinterdäck på metspöet, flyttade ut från Umeå och påbörjade ett nytt renoveringsobjekt
- Rageade jag lite över trångsynta människor
- Var det bara blåis överallt
 
Under december
- Mötte vi stormvindar
- Métisse var sitt vanliga knasiga jag
- Hade jag otroligt spännande och som vanligt lite bittra konversationer
- Tog jag ett dumt beslut och lekte snickare
- Fotade jag fina bushästar
- Slutspurtade vi på reparationen och jag funderade allvarligt om min hjärna börjat smälta
- Skrattade vi ihjäl oss ett par dussin gånger
- Blev äntligen rummet klart
| |
Upp