Det här är vår vita sten

Å hej och hå. Métisse och jag tog en promenad imorse, gick den långa rundan för jag tänkte att trafikträning alltid är bra och ja vi mötte ju i alla fall två lastbilar och en tre-fyra bilar. Metspöet brydde sig inte nämnvärt, då var den översnöade bilen i vägkanten way scaryier. Så mycket att hon på fullaste allvar tänkte gå ut på lägdan och ta en liten detour runt bara för att vara säker. Men, hon insåg när hon väl gick fram till den att den inte var så farlig och kunde därmed fortsätta gå på vägen. Tur för mig.
 
Sen såg hon en liten fågel som satt på vägen som hon ville bli vän med, men den lilla fågeln bara flög iväg så fort hon kom nära den så vi fick lämna den relationen oupptäckt för att ta oss hem.
 
Eftersom det är nytt år behövs det nya mål, som jag sa tidigare måste jag bli stark som en oxe så att jag kan bli en jävel på att exempelvis stå på händerna. Första steget blir att regelbundet vara ute och springa. Meen, det är ju så lätt att bara inte orka gå ut och springa om man bara har som mål att springa liksom. Turligt för mig hittade jag ett träningsprogram över tolv veckor, så nu kör vi, om tolv veckor ska vi alltså klara av att springa en mil.
 
| |
Upp