Stormy

Hellpytten vad det har blåst idag. Alltså jag gick ut och tänkte rida ut en sväng i morse vid lunch, lagom till att jag hade borstat klart och skulle sadla sa jag till Métisse att vi nog skulle få en solig tur om vi bara skyndade oss lite. Jo tjena, det trodde jag det.
 
Jag hann inte mer än att hoppa upp nere på ridbanan innan det började blåsa snålvindar. Jaja tänkte jag lite snålblåst har vu ju överlevt förut så jag red vidare. Det hela blev dock bara värre och värre och när jag väl kom ut närmare byn där det är öppet var det fasiken virvelstormvindar. Halvvägs höll vi på att blåsa bort och när vi tog ett depåstopp för lite morötter var det till den milda grad att vi gatt smita in i carporten för att överleva. På vägen hem stannade jag flera gånger när de värsta vindbyarna kom för jag såg ju ingenting i snön och Métisse var ju lite lätt på tårna om man säger så.
 
Till slut hade vi ju tagit oss in bland träden igen och då var det ju lite bättre så hem kom vi ju men det var inte så mysigt alls.
 
Som tur fick vi goadventsfika hos chiefen sen så då kändes det som att jag inte frysit i onödan i allafall.
 
Å adventsfint har jag fixat nu, glitter måste ju vara guds gåva till folket. Vem blir inte på bra humör med lite glitter och så fin mysbelysning med hjälp av ljusslingor och advenstljusstakar?
 
Såhär såg mitt städkaos ut
Men sen blev det såhär bra, och nu är det ju ännu bättre, för det är lite glitter och lite tomtar överallt
Métisse idag innan vi visste att det var frikkin storm ute
 
| |
Upp