remember me

Igår var vi ner en sväng på Ikea. Det blev en jädrans med shopping men å andra sidan var vi ju fyra pers också så när man tänker efter var det nog inte så mycket grejer ändå. Jag införskaffade lite smått och gott som jag har saknat och fyndade skålar till min servis som jag fyndade förra gången jag var där nere. inte helt fel det, det enda jag saknar nu är assietter men det ska införskaffas tids nog.
 
Förutom Ikea hann vi ju med en del andra grejer på Birsta, jag sprang in på hööks och fick ett nytt bett till Métisse i födelsedagspresent, lyxigt värre och precis vad jag behövde. Hennes förra tredelade jag köpte när jag inte hade något som passade var i storlek 8,5 nu fick hon ett tredelat i 11,5. Har ridit på ett tvådelat 11 nu men gillar inte riktigt tvådelade bett och framförallt när det är lite för stora. Det tredelade som hon fick nu har hon lite växmån i men det ligger ändå bra i munnen, muy bien.
 
Det största kapet gjorde vi nog ändå när vi åkte på delicatos outlet och fyndade fika. Där ska man inte gå när man är hungrig, för det fanns mycket goa grejer. Vi avslutade sedan resan hem med att fika allt gott vi inhandlat på en liten rastplats ute i det fina blåsvädret.
 
Vad gäller dagens sysslor har jag inte hunnit med så mycket annat än att göra morgonsysslorna hos Molly och sedan tagit ut Métisse. Jag lovade att vi skulle ut och spana in skogsvägen hon alltid vill svänga upp på när vi rider ut, det är nämligen en perfekt klätterrunda. Ganska hårt skulle jag vilja säga så det passade som bra när hon fick vila igår. Tror att hon uppskattade det, även om det gick lite tungt i backarna hem. En räv träffade vi på också, den sprang och åt bär på stigen och hörde oss inte förrän vi var 20 meter ifrån, då fick den bråttomt vill jag lova.
 
En del av lyxfikat som innehöll biskvier, citronbiskvier, havrebollar, lakrits & hallonbollar och mockabitar.
 
| |
Upp