Hurtbullar

Det är nästan så att jag är lite imponerad av mig själv faktiskt. Ibland får man ju lov att bli det också.
 
Igår bestämde jag och syrran oss för att ta cyklarna och trampa upp de 1,8 milen till hästarnas sommarbete för att ta ut de små kusarna på en ridtur. Sagt och gjort, det var jobbigt men inte döhemskt så fram kom vi inom en timme.
 
Tog ut Métisse en sväng barbacka på ridbanan, hon var pigg som en liten mört och tyckte att allting var jättespännande framförallt de nya hästarna som var inne och jobbade en sväng samtidigt som oss. Mycket bra träning. Jag koncentrerade mig mest på att få henne att fokusera på jobbet och faktiskt trava bort lite energi i benen.
 
På hemvägen fuskade vi och åkte med ett motordrivet fordon, men det var ju bara för att vi imorse åkte med samma bil upp igen för att ta ett pass till med le horses.
 
Idag lyxade jag på med sadeln, först jobbade vi på banan med lite pleasureträning. Det kändes att benen var lite trötta från gårdagen så vi körde inte så jättehårda krav men det var nyttigt i alla fall. Sen tog i oss ut i skogen på de fina sandvägarna och utforskade naturen. Energin kom tillbaka halvvägs så vi tog oss till och med några galopper och lite trav innan vi skrittade (läs försökte skritta, det var en pigg ponny plötsligt) hemåt.
 
Sen var det ju inte annat att göra än att sätta sig på cyklarna och trampa hem igen. Jag skulle väl vilja påstå att vägen hem var lika lång som dit men vi överlevde det också. Efter lite tårtfix och lite slappande tog jag och tvättade blueberryn och sist men inte minst hoppade jag upp och rattade omkring bajsdammsugaren en sväng. 
 
Det känns som att man kommer sova rätt gott inatt också faktiskt. Imorgon är det ju dags för sjunde i sjunde och lite picknick innan det, sen drar jag och Elin tillbaka till Ume igen, nu är det tajm to dra in some money.
 
 
 
| |
Upp