UmeÄlvdal

Jaha, då var det söndagkväll och morgondagen bjuder på vardag igen.
 
igår spenderade vi dagen på westerntävling och det gick mycket fint för våra ekipage, stekigt var det att sitta och titta på och det kliade lite i tävlingsfingrarna men jag tröstade mig själv med att min dag också kommer på en vecka eller tre typ.
 
Jag rodde skutan, eller körde lastbilen, på hemvägen ända till Umeå där jag hoppade av och kände mig rätt nöjd över att slippa åka i två timmar till, lagom mör efter att ha spenderat lördagkvällen i tält med en inte alltför varm sovsäck.
 
Idag tog jag med mig kameran och tänkte cykla på en liten fotorunda längs älven. Det blev nästan samma rutt som förut när vi var på umeå energicentrum, tänkte nästan dra in där för det var så fint, men jag tog en liten annan väg och det blev lite längre än vad jag tänkt så jag vände och åkte hem och käkade middag istället.
 
Det blev inge jätteroliga kort, men det var fint väder så jag är nöjd med att ha fått lite friskluft, veckan har tydligen bjudit mig på 10 mils cykling, så kan det gå om man vill se Umeås sköna natur istället för att bara sitte inne och hänga.
 
 
 
 
 
| |
Upp