Lusselelle

Glad lucia eller vad man nu säger. Idag är dagen då man ska käka pepparkakor mer än vanligt. För övrigt, nått av det godaste som finns måste väl ändå vara pepparkakor med smör och ost? Alldeles för gott för att det ska vara bra.
 
Å inte nått luciatåg har jag sett. Kanske lika bra det när man tänker efter. Man vet aldrig med dom där luciorna.
 
Jag har spenderat denna otursdag, fredag den trettonde ni vet, med att göra ett sista ryck på the room, målningen. Och som jag har målat också. De sista metrarna på det andra varvet kändes förbannat jobbiga, men det gick ju det med och lagom till att jag var klar så kom chiefen och så monterade vi all golvlist igen. För att tala klarspråk så är renoveringen från och med idag, helt klar. Eller ja det saknas lite kablage och grejer typ uttag och lite annat smått och gott oviktigt men, det kommer ju det med.
 
Ajjemensan. Å bra blev det. Tror jag bjussar på lite bilder på hur det var innan jag började faktiskt. En vägg var ju spacklad två gånger redan, den andra var rivet bort stora mängder av tapeten på och ja den sista var ju som original så att säga.
 
 
| |
Upp