Yrkeskompetens - check

Halleluja! Idag var det dags för mig att göra mitt yrkeskompetensprov och tänka sig det gick precis som det skulle. Det var en hel del kluriga frågor, men efter att jag hade vänt och vridit och analyserat sönder skiten hade jag iaf svarat på alla och resultatet kom tillbaka som godkänt. Grymt skönt att ha det där bortgjort, nu är det ju bara CE provet kvar men det är ju faktiskt inom ett mycket smalare område och på så sätt mycket lättare.
 
Nu har jag hunnit med att rida ut en sväng med Métisse, hon har ju stått i två dagar så jag kände att det var på tiden att ta ut henne och låta henne göra av med lite energi så vi tog en lite längre uteritt med mycket trav och lite galopp.
 
Sen tog Ginzan och jag en promenad och fy så trist det är när det blir mörkt såhär på kvällarna igen. Visst nu var det ju mulet också och det gör en hel del men i alla fall, sommaren får gärna stanna en bra stund till.
 
 
| |
Upp