Året som gått

Ja vad säger man. Nu när jag sitter här och är helt slut efter dagens skridskoåkning är det lika bra att man skriver det jag tänkt göra så länge men inte kommit till skott. En liten sammanfattning av 2008 helt enkelt.

Ska jag vara helt ärlig hände det väl inte direkt mycket där i början av året. Allting som vanligt med skolan och så, på helgerna hårdtränade jag med Molly inför min och hennes sista tävling tillsammans. Jag hade väl tänkt att den sista tävlingen skulle bli 2007 men det blev en bonus kan man säga. 


Tävlingen var i maj och det gick bra. Kändes lite tråkigt att det blev sista tävlingen, det kändes äntligen som att vi klickade ordentligt. hon förstod mig och jag henne kan man säga. Även om det gått bra förut så har det känns som att jag behövt det extra stödet av sporrarna vid galoppfattningar till exempel, men det kände jag inte då.  I maj for vi även till Umeå med skolan för att titta på Monty Roberts. Grymt intressant, han har så mycket vettigt att säga. Provade sedan att löslongera alla våra hästar med samma "metod" så att säga och jag blev chockad av hur bra det fungerade. Att jag som sett på det en gång kan få hästarna att förstå på samma sätt.


Sen kom sommaren, Vi hade ju bestämt att Molly skulle få ta föl och så blev det. Under tiden hon stod på stuteriet blev hon tjock som en liten köttbulle. Hon brydde sig inte om att de andra hästarna var större utan hon bodde i ensilagebalen. Pappa till Mollys bebis är en ridponny vid namn Bocaccio Arden. Jättefin, spännande att se vad resultatet blir, 12 maj 2009 får vi väl reda på resultatet. Jag spenderade mestadelen av sommaren nere i city. sommarjobbade nämligen på museet på Star wars utställningen. Fick mestadels jobba med ungarna på film och foto hur jag hamnade där har jag ingen aning om men alla dessa snorungar..  Har aldrig och kommer aldrig bli intresserad av Star Wars men det var väl lite häftigt att vara där i alla fall. 

Och så kom hösten och äntligen drog elithockeyn igång igen. Det är väl där någonstans vi är nu känns det som. Det har inte hänt så mycket i vinter tycker jag, ja iofs så har jag ju startat ett uf-företag Harmonize, vi gör ramar av hästskor och i december var det ju mässa på arken.  Under den senare delen av året har det blivit både tilskott och bortfall på hästfronten. I hagen går nu fyra hästar, Molly, Bestis, Shamir, och så Ludde. 
Julen är också över lika trevlig som alltid, min favorithögtid här på året måste jag säga. Alltid lika mysig. Och så är det ju junior vm i hockeyn nu och än så länge går det enligt planerna. 

Kort sagt har det blivit ett ganska lyckat år. Vissa mindre roliga saker har hänt men man kan ju inte få allt. Nu blickar vi framåt inför 2009 och så hoppas vi att det blir ett minst lika bra år. 

Förhoppningsvis vänder den negativa trenden för Modo så det blir slutspel i år och när det väl händer vet man aldrig hur långt det kan gå och förhoppningsvis går det bra för Juniorerna så vi kan fira ett guld i januari och så kommer änligen Molly få sitt lilla föl.

Ha ett underbart 2009 allihopa!
 
Allmänt | |
Upp