Snäll-mirus

Nu har jag ridit Shamir. Idag var han lite snällare än igår. Han fattade faktiskt rätt galopp de flesta gångerna och det är jag nöjd med. Det jobbiga är att han vill fatta vänster galopp i höger varv när vi har galopperat i vänster varv. Precis som vi ska göra i horsemanshipen. Det ska nog gå bra ändå men han får vila imorgon och så får det gå som det går helt enkelt.

Métisse fick en liten promenad idag också för hon tyckte det var så tråkigt att bara vara med mamma hela tiden. Hon är ju halt så hon vill inte röra sig plus att man inte kan leka med de andra hästarna eftersom de har fått en egen hage. Duktig var hon, vi övade på att ställa upp på vägen och hon kunde till och med ställa upp fint uppe på bron över älven, där är det lite suspekt men hon var så duktig så.

Hade kameran med mig så jag fotade lite, kom på nu att jag inte visat några bilder från den nya kameran, mest beror det på att jag inte haft externa här när jag suttit och skrivt. Hehe lata jag. Men ikväll ska jag nog tömma kameran igen så då blir det nog nånting. Jag har ju dessutom fyndat et 8 gb minneskort för 160 spänn så nu kan jag få in över 1500 bilder :)

Nu måste jag fortsätta med packningen

Peace out!
Allmänt | |
Upp