Horseshoing och töltlektion

Tidigare i veckan, tisdags närmare bestämt hade vi tappsko. Dock var vi bara två vilket resulterade i att vi fick följa med u på ridskolan. Där fick vi sedan prova att dra av en sko på Ohio. Min sko satt som berg.. Eller inte skon utan en söm, mne efter många om och men och kramp i benen lossnade den i alla fall. När båda skorna var av fixade Janne hovarna och spikade sedan fast skon med två söm innan jag fick spika fast resten. Det gick bra faktiskt, alla benen satt kvar och det blev som det skulle.

I går hade vi töltlektion på ridningen. Jag red Solei, reservation för stavfel, och hon var pigg/stressad som bara den. Men det var rätt roligt och det gick faktiskt bra att tölta. Innan vi fick börja rida fick vi se på när Helgi skodde en häst.

Träningsvärk har jag som bara den, mest efter skoningen, känns som att man bara vill sova. Men inte. Nu ska jag snart på gympa. Blä hur ska jag orka. Jag tror jag tar ett konditionspass och cyklar i en timme.

Senare ska jag ner på stan med syster och tittas omkring. Nu har jag samhällskunskap. Tråkigt. Det handlar om internationella konflikter.

Ikväll är det hockey, hemmahockey mot Timrå. Vi måste vinna, vi ska vinna, sådetså.

Nu måste jag fortsätta jobba, jag fick iallafall jobba själv den här gången, skönt.
Allmänt | |
Upp