Har hon krympt?

Tog arselet ur vagnen idag och mätade Métisse när jag var in och kratsade hennes hovar och gav henne pellets. Dock var det en aningens svårt att göra det själv, det kändes som att det gick bra, men när jag kollade sen på mätstickan verkade det som att hon har krympt från förra månadens mätning. Antingen det eller så är det jag som har mätat konstigt. Jag tippar på det senare.

Nu har jag skeppat iväg alla hästarna till den andra hagen, Nancy tyckte det var väldigt spännande och drog iväg på en kolla hagen runda och de andra hästarna hängde så klart på. Inte Bestis, för jag höll i henne. Jag hade förutspått scenariot och eftersom Bestis bara har en söm på utsidan i ena skon ville jag inte att hon skulle trampa av sig den.

Förhoppningsvis stannar alla innanför staketet när dom är i en klump, det är bara en tråd och ingen ström och det har gått bra ändå tills nu när alla har blivit brusntiga och beter sig som knäpphuvuden. Métisse har haft väldigt svårt att stanna innanför, hon har typ gått under pga. av att främst Nancy som hon är väldigt kär i har varit hemma, Bettan samma sak där. Vi tog bort henne med de andra för att hon skulle få äta, men icke hon kom hem igen för hon kunde inte gå ifrån sin kära Nancypants. 

Som sagt är ju alla utom surMolly och Shamir där, dom är i Björnsjö på ponnyridning idag, så dom ska nog hålla sig innanför.

Nu ska jag ta mig i kragen och göra lite matbröd så det finns ikväll. Perfekt väder idag för att baka om jag får säga det själv.

Hästarna | |
Upp