Länge sen sist

Ja jag vet inte vart jag ska börja ens, jag har gjort så mycket sen jag skrev sist men jag minns inte när det var så jag tar väl en snabb sammanfattning.

Igår var jag ute och red lite intervaller med Pirri, sen tog jag och tränade lite showmanship med Métisse, nu när hon har lite kontroll på sina ben håller vi på att toppa formen och träna bakdelsvändningar och speeda upp lite så vi ska äga ännu mera.

Sen drog Maria och jag bort till grannens lägda och hade lite midsommarfotning, Pirri sprang som en liten vilde upp över lägdan gång på gång och det var jäkligt halt kan jag säga, men bra blev det till slut.

Idag har det varit vagnstillverkning för hela slanten, så nu är Métisse nya vagn klar. Dock måste hon vänta tills hon är inkörd och det tar väl ett tag men nästa sommar kanske hon kan prova den. Tills vidare får någon annan använda den. Det enda som saknas är gula stolsöverdrag som jag ska fixa men det är ett senare projekt.

Métisse och jag var förresten ute och tränade idag med, det gick mucho greatas.

Nu blir det snart sängen och sen får vi se vad morgondagen har att bjuda på.

För er som vill se den eminenta vagnen skickar jag er vidare hit då jag inte har tid eller ork att ladda upp alla snygga bilder igen.

Hästarna | |
Upp