Vandring till trollsjön

Igår fick jag ett spontant infall till att åka iväg och vandra lite. Så jag satte mig i min räzermazda och brummade iväg bort mot Abisko. 
 
I princip hela vägen efter att du har passerat Kiruna är otroligt vacker, så det räcker nästan med att bara åka dom tolv milen till riksgränsen för att man ska vara nöjd, men jag stannade till vid Silverfallet och njöt utav detvackra silverfallet och lapporten också innan jag fortsatte mot mitt mål - Trollsjön. 
 
Vädret var ju optimalt, kanske lite väl varmt att gå men hellre strålande sol än regn. Från E-10an var det 6 km upp och även om det var hyffsat brant för en utan kondition och med träningsvärk efter en flytt så var det ändå inga större svårigheter att ta sig hela vägen upp. Dock var den största delen av sjön fortfarande istäckt, men utsikten längs hela vägen var fantastisk så det gjorde faktiskt inte sådär jättemycket. Återkommer gärna en annan gång lite senare på säsongen för att verkligen få hela upplevelsen av själva sjön! 
 
 
| |
#1 - - Inez:

Åh, vilka härliga bilder!! :)

Upp