Snurrigt både hit och dit

I skrivande stund sitter jag på min altan, svettas och käkar en skål med glass. Innehållet äter jag, inte skålen om det var klumpigt formulerat.
 
Äckligt klibbigt varmt är det också. Jag vet att man inte ska klaga på värmen, men är det någon sommar man ska göra det så är det i år. Över 30 grader idag med, nu får det räcka. 
 
Jag måste åka ut till stallet, men det får vänta nån timme till så kanske det har lättat en aningens. Men det blir nog ändå inte många knop gjort där idag, satsar på en promenad ner till sjön, kanske ett lättare blötafotendopp för den fyrbenta. 
 
På sävelyckan är det takläggning som är näst på tur. Det blir plåttak på kåki, om nu allt går som det ska vill säga. Det första som rök var gungställning och lekplatsraket, sen var det altanräcket som fick smaka på sågen och snart blir det tak. Det går framåt för vår lilla idyll. Före och efterbilder utlovas efter plåtläggning!
 
Men tills dess, silverprinsessan!
 
 
 
| |
Upp