Slutspurten av decmeber

Vi närmar oss nytt år. Med stormsteg, en dag hit eller dit så ska man börja om på ny kula. Inte för att det egentligen är en speciell dag motför någon annan. Trots att det känns så.
Nyårslöften brukar man ju "ska " ha. Jag ska ha mål, inga löften, något att sikta stegen mot de här 365 nya dagarna som kommer. 

Jag försöka få detta år mer på mina villkor. Lite mindre "vad ska alla andra säga" och lite mer "vad vill jag åstadkomma med detta". Svårt att åstadkomma i en vardag där man vill ha jobb och fast inkomst och allt det där som står ivägen, men jag ska försöka komma ihåg de små sakerna. Förgylla vardagen liksom.

Nog om detta. Idag har varit en underbar dag, soligt med typ en minusgrad/nollan. För mig har det luktat vår. Tog en promenad runt sjön innan jag gjorde lite viktiga och oviktiga ärenden på stan 







Allmänt, Djupa funderingar, Tankar | |
Upp