Tömkörning och ösregn

Igår cyklade jag till stallet,  i godan ro efter att jag käkat,  slängde en lätt besviken tanke över att solen kommit från bakom molnen å att jag nu skulle behöva motionera häst i värmen. 
 
Nåväl. Kom fram till stallet där lilla grå spatserade till grinden när hon hörde mig för att hon tagit av sig sin flugmössa och var mycket irriterad på de jobbiga insekterna, väldigt smidigt för mig måste jag säga. 
 
Med värmen i åtanke tog jag på tömköringsgjorden och tänkte ta en 20 min joggpass nere på banan, det gick jättebra tills det helt plötsligt började droppa lite från ovan. Jag tänkte att det kan väl inte bli så farligt utan körde på lite till men inom en minut öste regnet ner så jag och prinsessan sprang upp till boxen men det var ju liksom lite för sent. 
 
Lång historia kort så bestämde jag mig för att embracea regnet då jag redan var dyngblöt och dessutom behövde cykla hem. Det var en rätt blöt och lerig tur om man säger så. Men regnet behövs så jag klöv vattenpölar stora som döda havet och kom hem, genomvåt, men med ett gott humör. Typ.  Its all fun and games tills man inser att man har jobbskorna och dom måste köras i skotorken. Fotbiran i dessa är inte att leka med..
 
 
 
| |
Upp