Tömkörning

Igår fick jag plötsligt en halvtimme till godo när mitt kundbesök inte blev av, ruskigt skönt så jag gjorde det enda rätta och åkte till stallet direkt.
 
Hämtade silverprinsessan för ett arbetspass som igår blev en halvtimmes tömkörning på ridbanan. Inte några större konstigheter, bara få henne mjuk och smidig så volter och svängar var prio där vi koncentrerade oss på att få med alla ben på rätt ställe. Avslutades med lite galopparbete på volten. Sjukt nyttigt att se sin häst från marken och Metspöet som är så känslig att jobba med när man står bredvid är det ännu lättare att få henne att flytta den foten man vill än när man rider. 
 
I skrivande stund sitter jag på jobbet, har hunnit vara i stallet och klappa om hästar, ge dom lite mat och rasta hunden. 
 
För övrigt är det onsdag idag,  lilllördag, veckans vändpunkt, osv osv.  Från och med nu kan det bara bli bättre. Slut på onödig fakta, vi nöjer oss så for now.
 
15 days and counting
 
Imorse 05.33
Vacker selfie från gårdagen,  métisse har fått ett ny flugluva med nosnät. Hon tycker den är rätt bra, jag tycker dock själva nosnätet är lite långt, nu samlar det vara smuts och så får det ju fina nysfläckar 😂 Nåväl.  Så länge jag har luvor att variera med så inte all päls försvinner. Hennes tredje är spårlöst borta, gissar att den ligger i hagen gömt bakom nått träd. 
| |
Upp