Skogspromenad Sveas version, en bildbomb

I söndags hade vi riktigt fint väder här hemma, strax över minusstrecket och strålande sol. Vi tog tillfället i akt och tog ut den lilla fladdermushunden på sin premiär runt sjön. Det är lite meckigt med en liten och frusen madame, för det första ska hon ju inte gå långa promenader eftersom hon är såpass liten, och sen blir hon fort kall. Men vi utrustade oss med lite godis, en sele och koppel och så en fleecefilt som jag helt sonika hänger runt halsen så kan hon sitta i den innanför min jacka när hon ej är på marken. 
 
Sen växlade vi helt enkelt med att gå lite i koppel, det är mest för träningens skull, har henne aldrig i koppel annars hemma så jag passar på. Dessa småttingar brukar inte ha problemet att dom vill framåt utan tvärtom, att de inte vill gå. Men det gick ändå vädigt bra så när vi passerat alla människor som var ute på isen fick hon skutta fritt inne i skogen. Det tyckte hon var lite läskigt men också roligt tror jag. När vi slog oss ner för att ta en kaffe vid en liten strandbit fick hon vara i selen igen, jag har svårt för det är med is så jag kände att jag ville ha henne i koppel så att hon inte skulle få för sig att springa ut på isen. 
Happy dog! 
Kallt om tassarna
Så mycket spännande att titta på
 
Lillskiten ser ännu mindre ut i förhållande till skor
Godis tack husse
Sötnosen förblindad av solen
 
Hahaha tala om grumyface
Försöker slakta en gran
 
Hittade en spännande isgrej
 
| |
Upp