Svea - The petit brabancon

13 januari, söndag och Svea har varit hos oss ganska precis i två veckor. I skrivande stund ligger hon brevid mig i soffan och sover gott. Jag tänkte försöka mig på en liten mer ingående presentation av fröken när jag för en gång skull tagit fram datorn och har lite tid över. 
 
Svea, heter i stamtavlan Army of Angels Havanna, är född den 2 november 2018 och är av rasen Petit brabancon. När vi hämtade hem henne vägde hon typ 800 gram, men idag vägde hon in sig precis över kilostrecket.
 
Hon är en lite försiktig typ, tills hon kommit på att vad som nu verkar läskigt, inte alls är läskigt. Då jäklar är det fullt ös. Hennes specialitet är att dra in skor från hallen eller att förflytta köksmattan någon helt annanstans. Halsband är helt onödigt i frökens ögon, att vara ute längre stunder är pest för det är kallt, och att vara på golvet när alla andra sitter i soffan är högst orimligt. 
 
Saker som är på plussidan av livet - att gå bananas i sängen precis innan man ska sova, överlag att sova i famnen på något sätt, att sitta på axeln som en liten apa, att leka med roliga pipleksaker, bita folk i näsan och låta jättefarlig och att hämta skor som är större än henne själv. Listan kan göras lång. 
 
Hennes största bedrift,enligt henne själv, är när hon knäckte koden till hur man tar sig upp för trappen till dörren. Från den dagen bestämmer hon helt enkelt själv när hon är klar med det här tramsiga utomhusleken som man ibland måste göra. 
 
Jag skulle säga att hon ser ut som en blandning av, fladdermus, apa och toothless från how to train your dragon. I mina ögon fruktansvärt söt och lika många delar charmig. Har ett instagram konto  @sveapetit därjag postar orimligt mycket bilder om någon är intresserad. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
| |
Upp